Business as usual werkt niet meer. De komst van internet heeft de manier waarop we werken en leven fundamenteel veranderd. Ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op en hebben enorme impact op organisaties en de wijze waarop ze waarde leveren.
Bedrijven die doorgaan op de oude manier, die teren op successen uit het verleden en enkel uitgaan van de korte termijn, hebben geen toekomst.
Creativiteit, gevoel en intuïtie zijn de nieuwe grondstoffen. En daartoe hebben alleen mensen toegang. Organisaties staan voor de taak zich te ontdoen van oude structuren en een nieuwe toekomst te creëren door ruimte te geven aan mensen. Maar hoe doe je dat?
Met dit boek hebben Kim Castenmiller en Dirk Anton van Mulligen een roadmap geschreven voor iedereen die vanuit zijn rol, passie of talent een bijdrage wil leveren aan het bouwen van toekomstbestendige organisaties. De roadmap geeft de lezer richting en ondersteuning zodat hij de verandering die hij wil inzetten, daadwerkelijk realiseert. De lezer speelt hierin een hoofdrol en krijgt volop input aangereikt om in de eerste plaats zichzelf in beweging te zetten. Het boek is veelvuldig gelardeerd met inspiratie uit de praktijk, onder meer van SNS Reaal, Cisco en AkzoNobel, en bevat bijdragen van gastauteurs.